Skip to main content

Istraživanje tržišta će vam reći postoji li prilika da svoju ideju pretvorite u uspješan posao. To je način prikupljanja informacija o potencijalnim klijentima i preduzećima koja već posluju u vašem području. Koristite te informacije da pronađete konkurentsku prednost za svoj biznis.

Kako izvršiti istraživanje tržišta a na pravi način

Kada pokrenete posao, da li ga samo krijete? Ili, odvajate li vremena da planirate i istražite svoje strategije prije nego što skočite na tržište? Ako ste poput većine preduzetnika, verovatno pripremite svoj posao prije nego što se odlučite.

Prije nego što uđete u tržište ili promijenite strategiju, morate temeljito istražiti. U suprotnom bi vaš posao mogao brzo potonuti.

Ako želite ostati na površini u poslovnom svijetu, morate znati kako provesti analizu tržišta.

istrazivanje trzista

Šta je analiza tržišta

Analiza tržišta je proces prikupljanja informacija o tržištu unutar industrije. Vaša analiza proučava dinamiku tržišta i ono što pokreće potencijalne kupce.

Analiza tržišta može izgledati složena, ali je neophodna ako želite da vodite svoje poslovanje u pravcu uspjeha.

Kada izvršite analizu tržišta, saznaćete sljedeće:

  • Ko su vaši potencijalni kupci?
  • Koje su kupovne navike vaših kupaca?
  • Koliko je veliko moje ciljno tržište?
  • Koliko su potencijalni kupci spremni da plate?
  • Ko vam je konkurencija?
  • Koje su prednosti i slabosti vaših konkurenata?

Vaša analiza tržišta može poboljšati ili pokvariti vaš startup. Analiza tržišta pomaže vam da smanjite rizike jer možete bolje razumjeti svoje kupce i tržišne uslove.

Vaša analiza vam takođe pomaže da razjasnite po čemu se razlikujete od konkurencije. Na taj način ćete znati šta vas izdvaja. Ili, znate šta treba da uradite da biste se izdvojili.

Bilo da pokrećete poduhvat, predstavljate novi proizvod ili razvijate svoj mali biznis , istraživanje tržišta može vam pomoći da dođete do sljedećeg nivoa.

kako napraviti blog

Kako provesti analizu tržišta u 7 koraka

Provođenje i pisanje analize tržišta zahtijeva vrijeme i mnogo istraživanja. To nije nešto što možete napraviti preko noći. Da biste vas vodili kroz vaše putovanje procjene tržišta, slijedite sedam koraka analize tržišta u nastavku.

1. Odredite svrhu vašeg istraživanja

Postoji mnogo razloga zašto bi kompanije mogle provoditi istraživanje tržišta. Možete ih koristiti za procjenu poslovnih rizika (npr. prijetnje), smanjenje problema ili stvaranje prilika.

Možete pogledati prošle probleme kako biste smanjili buduće rizike. I analizirajte prošle uspjehe kako biste vidjeli šta trebate nastaviti raditi u budućnosti.

Prije nego započnete bilo kakvo istraživanje tržišta, utvrdite da li je analiza za interne ili eksterne svrhe. Interne svrhe uključuju stvari poput poboljšanja toka novca ili poslovnih operacija. Vanjske svrhe uključuju pokušaj uvjeravanja zajmodavca da vam daju poslovni zajam.

Vaša analiza je kritičan dio vašeg malog poslovnog plana . Pokazuje zajmodavcima da svoju industriju poznajete kao svoj džep i da vaše poslovanje ima potencijal rasta.

Vrsta istraživanja koje provodite varira u zavisnosti od svrhe vaše analize. Na primjer, recimo da provodite studiju za interne svrhe. Budući da je to za interne svrhe, vjerovatno nećete morati prikupljati onoliko podataka kao što biste to činili u eksterne svrhe.

Obavezno odredite da li će vaša studija biti interna, eksterna ili oboje prije nego što nastavite sa svojim istraživanjem.

2. Pogledajte izglede vaše industrije

U svojoj analizi ocrtajte trenutno stanje vaše industrije. Uključite kuda industrija ide koristeći podatke kao što su veličina, trendovi i predviđeni rast. Budite sigurni da imate relevantne podatke za sigurnosnu kopiju svojih potraživanja.

Ovaj odjeljak će omogućiti investitorima ili zajmodavcima da vide da ste uradili svoj domaći zadatak o industriji vašeg poslovanja. I to će im pokazati da li je vaša industrija vrijedna njihovog vremena i novca.

3. Odredite ciljne kupce (Jako bitno)

Istina je da neće svaka osoba biti vaša mušterija. Ali to je u redu! Kada analizirate tržište, morate odrediti ko su vaši potencijalni kupci. Ovaj dio procesa naziva se analiza ciljnog tržišta.

Morate u potpunosti razumjeti ko su vaši kupci i odakle dolaze. Vaše istraživanje treba dati jasnu sliku vaših potencijalnih kupaca. Pogledajte stvari poput:

  • Dob
  • Prihodi
  • Rod
  • Lokacija
  • Zanimanje
  • Nivo obrazovanja
  • Bračni ili porodični status

Kada suzite ko su vaši kupci, saznajte njihove potrebe, interesovanja, ličnosti i demografiju.

Razmislite i o stvaranju personala kupaca na osnovu vašeg istraživanja. Mnoga preduzeća imaju višestruke ličnosti kupaca. Nakon što sastavite različite karakteristike kupaca, napravite različite persone koje će predstavljati svoje tipične kupce.

Određivanje vašeg ciljnog tržišta može vam pomoći da se bolje snađete na budućim kupcima i efikasnije se plasirate na tržište.

Posebni butan dio istraživanje je marketing. Potrebni su vam ovi podaci o vašim potencijalnih klijentima kako ne biste rasipali novac na oglašavanje i marketing nego modernim metodama ciljanog marketinga odradili jako dobre kampanje sa uspješnim rezultatim.

Kako vaše poslovanje raste, vaši potencijalni kupci mogu se razvijati ili mijenjati. Posjetite svoje ciljno tržište s vremena na vrijeme kako biste bili sigurni da i dalje odgovaraju vašem poslovanju.

4. Uporedite svoju konkurenciju

Da biste dalje analizirali tržište, morate razumjeti svoju konkurenciju. I, morate znati koga vaši konkurenti pokušavaju ciljati.

Odvojite vrijeme da istražite koja druga poduzeća postoje. Pogledajte stvari kao što su ponuda vaše konkurencije, lokacija, ciljani kupci i nedostaci na tržištu.

Napravite listu svih vaših glavnih konkurenata. 

Prođite kroz svaki od njih na listi i odredite njihove snage i slabosti ( SWOT analiza ). Šta njihov posao ima a vi nemate? Zašto bi kupac odabrao posao konkurenta umjesto vašeg? Da li predstavljaju prijetnju vašem poslovanju?

Nakon što navedete prednosti, slabosti, prilike i prijetnje vaših konkurenata, rangirajte ih od najviše do najmanje prijetećih. Zatim odredite prednosti vašeg startupa i marketinšku poziciju.

5. Prikupite dodatne podatke

Informacije su vaš najveći saveznik kada je u pitanju provođenje analize tržišta. Što više informacija prikupite i imate, to će vam posao biti bolji.

Podaci koje imate trebali bi biti nepristrasni, relevantni i činjenični. Trebali biste biti u mogućnosti da napravite sigurnosnu kopiju svog istraživanja i donosite odluke na osnovu tačnih informacija.

Koristite vjerodostojne izvore za prikupljanje dodatnih podataka. Možete iskoristiti različite resurse, kao što su:

  • Zavod za statistiku
  • Biro za zapošljavanje
  • Državne i lokalne trgovačke web stranice
  • Članci iz biznis časopisa
  • Snage i slabosti konkurenata
  • Ciljajte ankete tržišta ili upitnike
  • Informacije iz intervjua ili fokus grupa na vašem ciljnom tržištu
sta je google analitika

6. Analizirajte rezultate istraživanja

Nakon što analizirate tržište, vrijeme je da pogledate svoje nalaze. Izložite sva svoja istraživanja i organizirajte ih koristeći različite dijelove. Uključite odjeljke za svoju svrhu, ciljno tržište i konkurenciju.

Evo još nekih stvari koje biste trebali uključiti u svoje nalaze:

  • Pregled veličine i stope rasta vaše industrije
  • Vaš predviđeni postotak tržišnog udjela
  • Vaš pogled na industriju
  • Popusti koje planirate ponuditi
  • Trendovi kupovine
  • Predviđeni rast vašeg poslovanja
  • Cijene vaših ponuda
  • Koliko su kupci spremni da plate
  • Vaša projekcija novčanog toka
  • Vaše grupe kupaca
  • Rezultati vaših drugih analiza

Na osnovu vašeg istraživanja, moći ćete da predvidite druge stvari za vaše poslovanje, kao što su vaš ciklus novčanog toka, bruto marža i kupovne navike kupaca.

7. Stavite svoju analizu u djelo

Provođenje analize tržišta može izgledati kao zastrašujući zadatak, ali vaše poslovanje će vam kasnije zahvaliti na tome.

Naravno, potrošit ćete dobar dio vremena radeći na svojoj marketinškoj analizi. Ali, itekako je vrijedno toga. Ne bacajte sva ta opsežna istraživanja uzalud. Pretvorite svoju analizu u djelo.

Za interne svrhe, pogledajte kako možete iskoristiti svoja otkrića da poboljšate svoje poslovanje. Upotrijebite svoju analizu da vidite možete li neki od svojih poslovnih procesa učiniti efikasnijim.

Ako ste izvršili analizu za eksterne svrhe, budite spremni razgovarati sa zajmodavcima o svom istraživanju i zaključcima.

Nemojte samo upakovati svoju analizu i ostaviti je za “kasnije”. Povremeno pregledajte svoju analizu tržišta zbog neophodnih podešavanja.