Skip to main content

Kako sve više robnih marki prihvaća priliku za korištenje utjecajnog marketinga u velikom broju, alati umjetne inteligencije (AI) poboljšavaju izvedbu, smanjuju rizik i povećavaju produktivnost. Savršen su spoj.

Kako tradicionalno oglašavanje postaje sve teže doprijeti do današnjih potrošača koji su svjesni tehnologije i koji su otporni na oglase, influenceri pružaju dodatni način povezivanja s potencijalnim kupcima. A kako robne marke vide više razine povjerenja i angažmana manjih (mikro) utjecajnih partnerstava, potreba za pojednostavljenjem marketinškog modela s više utjecajnih osoba raste.

Srećom, pravovremeno rješenje je na dohvat ruke. AI transformira krajolik utjecajnog marketinga pružajući alate i rješenja koji pomažu robnim markama da donose odluke temeljene na podacima i automatiziraju pronalaženje izvora, autentifikaciju i upravljanje odnosima s utjecajnim osobama.

Ova sinergija između influencer marketinga i umjetne inteligencije korisna je u poboljšanju:

  • Segmentacija ciljne publike
  • Odabir utjecaja i podudaranje
  • Izrada i optimizacija sadržaja
  • Analitika izvedbe
  • Otkrivanje prijevare utjecajnih osoba
  • Virtualni utjecaji

Pogledajmo svaki od njih redom.

1. Segmentacija ciljne publike

Od vitalne je važnosti razumjeti svoju ciljnu publiku prije nego počnete birati influencere s kojima ćete surađivati. Zbog toga većina alata za upravljanje društvenim medijima i društveno slušanje ima ugrađenu umjetnu inteligenciju za pojednostavljenje ovog procesa.

AI alati kao što su Audiense, Vista Social i Hootsuite mogu vam pomoći u prepoznavanju i segmentiranju vaše ciljne publike analizom podataka iz različitih izvora, kao što su demografija, interesi, ponašanje na društvenim mrežama, povijest pregledavanja i obrasci kupnje.

Razumijevanjem preferencija i karakteristika vaše publike kroz persone kupaca, možete osigurati da pronađete prave utjecajne osobe za njih.

2. Pronalaženje influencera

Pronalaženje i odabir influencera može biti dugotrajan. Želite osigurati da se odlično uklapaju u vaš brend i njegove vrijednosti, da sljedbenici influencera odgovaraju vašoj specifičnoj ciljanoj publici i da će njihovo uključivanje rezultirati širim dosegom i utjecajem na vašu aktivnost.

Alat koji pokreće AI kao što je Hype Auditor olakšava otkrivanje utjecajnih osoba identificirajući najprikladnije utjecajne osobe za vaš brend.

Uzima u obzir sljedeće čimbenike.

  • Demografski podaci – ovo osigurava da vaši sljedbenici influencera i angažirana zajednica odgovaraju demografskim podacima vaše ciljane publike. Ne želite plaćati za pristup potrošačima koji neće moći obavljati transakcije s vašom tvrtkom.
  • Spominjanje robne marke – Traženjem utjecajnih osoba koje već govore o vašoj robnoj marki, možete osigurati da su zainteresirani za vas i da je vjerojatnije da će se htjeti uključiti. Ovo je posebno korisno za pronalaženje kreatora s kojima možete surađivati ​​ili identificiranje vaših najvjernijih kupaca koji bi mogli postati utjecajni na brend.
  • Interesi – Pretragom relevantnih ključnih riječi i hashtagova možete pronaći utjecajne osobe u određenoj niši posebno relevantne za vašu publiku.
  • Stopa rasta – Stalno rastući broj pratitelja odličan je znak da influencer ima potencijal da bude dugoročni partner.
  • Slični utjecajni ljudi – nakon što saznate koji vam utjecajni ljudi odgovaraju, algoritam traži druge utjecajne osobe sa sličnom publikom, interesima i lokacijama kao vaši najbolji partneri
  • Autentičnost i kvaliteta – Najkorisniji aspekt alata, koji je teško ručno replicirati, je autentičnost i ocjena kvalitete, koja potvrđuje da influencere prate stvarni ljudi i da imaju visokokvalitetan angažman na svom

3. Izrada i optimizacija sadržaja

Postoji toliko mnogo načina na koje alati pokretani umjetnom inteligencijom mogu pomoći influencerima uštedjeti vrijeme i poboljšati ukupnu kvalitetu svog sadržaja, nemoguće ih je sve ovdje uključiti. Međutim, neke dobre opcije za početak uključuju:

  • Generiranje sadržaja – ChatGPT može generirati tekst, slike, video ili audio na temelju zadanog upita ili unosa za izradu video ili glasovne skripte, naslova, hashtagova ili ključnih riječi za objavu influencera.
  • Izrada naslova – ScripAI je izvrstan za pomoć influencerima u pisanju inovativnih i privlačnih naslova za njihov sadržaj koji generiraju više lajkova, komentara i dijeljenja.
  • Pripovijedanje – Yarnit je fantastičan alat za generiranje ideja koji koristi AI za generiranje teksta, slika i zvuka na temelju unosa utjecajnih osoba
  • Generiranje udica – Zanimljivi ili intrigantni komentari koji potiču publiku da klikne ili se uključi u video, blog ili audio sadržaj influencera može se jednostavno stvoriti pomoću Tribe Scalera.
  • Optimizacija sadržaja – AI također može optimizirati sadržaj pomoću prediktivnih modela, kao što je BERT, koji može analizirati sadržaj i dati prijedloge ili povratne informacije o tome kako ga poboljšati.

4. Analitika izvedbe

Alati za analizu vođeni umjetnom inteligencijom također se koriste od strane alata za slušanje društvenih mreža kao što je Brandwatch i marketinških platformi za utjecaje kao što je HypeAuditor za analizu podataka u stvarnom vremenu o izvedbi kampanja za utjecaje.

Robne marke mogu pratiti angažman, stope klikanja, stope konverzije i druge ključne pokazatelje uspješnosti. Svi ključni podaci za donošenje informiranih odluka i optimizaciju budućih kampanja.

5. Otkrivanje prijevare utjecajnih osoba

Influencer marketing nije imun na lažne aktivnosti kao što su lažni pratitelji i angažman. Algoritmi umjetne inteligencije ugrađeni u većinu platformi za utjecajni marketing mogu otkriti ove lažne račune i ponašanja, pomažući brendovima da se udruže s autentičnim i pouzdanim utjecajnim osobama.

Ostali alati usmjereni su na određena područja prijevarnih aktivnosti. Na primjer, FakeSpot koristi AI za uočavanje lažnih recenzija i prijevara te daje ocjene i preporuke na temelju njihove pouzdanosti.

6. Virtualni influenceri

Konačno, i možda najzanimljivije na našem popisu, je korištenje umjetne inteligencije za stvaranje virtualnih utjecajnih osoba.

Brendovi su često zabrinuti zbog gubitka kontrole pri korištenju influencera i to je navelo mnoge od njih da testiraju i eksperimentiraju s virtualnim (generiranim AI) influencerima. Zapravo, Gartner predviđa da će do 2026. CMO-ovi posvetiti 30% svojih proračuna za utjecaje i slavne osobe virtualnim influencerima.

Snaga umjetne inteligencije u Influencer marketingu

Umjetna inteligencija moćan je partner u utjecajnom marketingu, ali kao i kod svake tehnologije, postoje izazovi i etička razmatranja koja se ne mogu zanemariti. Pitanja vezana uz privatnost, transparentnost i potrebu za jasnim smjernicama su od vitalnog značaja.

Brendovi moraju voditi računa o potencijalu pristranosti u algoritmima umjetne inteligencije i osigurati da odabiru utjecajne osobe na etičan i transparentan način.

Kako se tehnologija nastavlja razvijati, za brendove je ključno da se prilagode kako bi ostali ispred, a iskorištavanjem moći utjecajnog marketinga i umjetne inteligencije, tvrtke mogu potaknuti svoj online uspjeh i izgraditi snažne, trajne odnose sa svojim kupcima.