Pogledajte pobliže što su društveni mediji i koliko su bitni za naš život i posao.
Društveni mediji fraza je koju često viđamo ovih dana, često za opisivanje onoga što objavljujemo na web stranicama i u aplikacijama poput Facebooka, Twitter, Instagram, Snapchat i drugi. Dakle, možete zaključiti da su društveni mediji web stranice koje omogućuju ljudima da međusobno komuniciraju.
Ali ako izraz koristimo za opisivanje stranice kao što je Facebook, kao i stranice kao što je Digg, plus stranice kao što je Wikipedia, pa čak i stranice poput Mogu Cheezburger onda počinje biti zbunjujuće. Što su društveni mediji?
Pojam je toliko neodređen da se njime u osnovi može opisati gotovo bilo koje današnje internetsko mjesto. Ili možda ne?

Neki ljudi imaju ograničeniji pogled na društvene medije, često ih poistovjećujući s društvenim mrežama (također Facebook, Twitter itd.). Drugi ljudi ne smatraju da blogovi spadaju u kategoriju društvenih medija.
Čini se da svatko ima svoje osobno mišljenje o tome što društveni mediji jesu, a što nisu. Ali zaronimo dublje u opći koncept kako bismo stekli jasnije i preciznije razumijevanje.
Dakle, što su društveni mediji?
Umjesto definiranja pojma pomoću hrpe dosadnog žargona koji će vjerojatno samo dodatno zakomplicirati stvari, možda je najbolji način da ga jasnije shvatite da ga raščlanite na jednostavnije pojmove. Za početak, pogledajmo svaku riječ pojedinačno.
‘Društveni dio: odnosi se na interakciju s drugim ljudima dijeljenjem informacija s njima i primanjem informacija od njih.
“Medijski” dio: odnosi se na instrument komunikacije, kao što je Internet (dok su TV, radio i novine primjeri tradicionalnijih oblika medija).
Iz ova dva odvojena pojma možemo zajedno izvući osnovnu definiciju:
Društveni mediji su komunikacijski alati temeljeni na webu koji ljudima omogućuju međusobnu interakciju dijeljenjem i konzumiranjem informacija.
Da, to je široka definicija – ali imajte na umu da su društveni mediji vrlo širok pojam. Ovo je vjerojatno onoliko specifično koliko možemo dobiti bez previše fokusiranja na specifičniju podkategoriju društvenih medija.
Uobičajene funkcije društvenih medija
Sljedeći popis specifičan je za stranice društvenih medija. Ako se pitate može li se određena stranica klasificirati kao društvena, pokušajte potražiti barem jednu od ovih značajki.
- Osobni korisnički računi: Ako web-mjesto omogućuje posjetiteljima stvaranje vlastitih računa na koje se mogu prijaviti, onda je to dobar prvi znak da se može koristiti za neku vrstu interakcije temeljene na korisniku—možda društvene interakcije. Iako je moguće anonimno dijeliti informacije ili komunicirati s drugima na mreži, potreba za prvo stvaranjem neke vrste korisničkog računa uobičajena je, standardna stvar.
- Stranice profila: Budući da se na društvenim mrežama radi samo o komunikaciji, profilna stranica često je neophodna kako bi se predstavili kao pojedinac i dali im prostor za stvaranje vlastitog osobnog brenda. Često uključuje informacije o pojedinačnom korisniku, kao što su profilna fotografija, biografija, web stranica, feed nedavnih objava, preporuke, nedavna aktivnost i više.
- Prijatelji, pratitelji, grupe, hashtagovi i tako dalje: Pojedinci koriste svoje račune za povezivanje s drugim korisnicima. Također ih mogu koristiti za pretplatu na određene oblike informacija.
- News feed: Kada se korisnici povezuju s drugim korisnicima na društvenim medijima, oni zapravo govore: “Želim dobiti informacije od ovih ljudi.” Te se informacije za njih ažuriraju u stvarnom vremenu putem njihova feeda vijesti.
- Personalizacija: Mjesta društvenih medija obično korisnicima daju fleksibilnost da konfiguriraju svoje korisničke postavke, prilagode svoje profile da izgledaju na određeni način, organiziraju svoje prijatelje ili sljedbenike, upravljaju informacijama koje vide u svojim izvorima vijesti, pa čak i daju povratne informacije o tome što rade.
- Obavijesti: Svaka web-lokacija ili aplikacija koja obavještava korisnike o određenim informacijama definitivno igra igru društvenih medija. Korisnici imaju potpunu kontrolu nad tim obavijestima i mogu odabrati hoće li primati vrste obavijesti koje žele.
- Ažuriranje, pohranjivanje ili objavljivanje informacija: Ako vam web-mjesto ili aplikacija omogućuje objavljivanje apsolutno bilo čega, sa ili bez korisničkog računa, onda je to društvena mreža! To može biti jednostavna tekstualna poruka, prijenos fotografije, YouTube videozapis, poveznica na članak ili bilo što drugo.
- Gumbi “Sviđa mi se” i odjeljci za komentare: Dva najčešća načina na koje komuniciramo na društvenim medijima su gumbi za sviđanje i odjeljci za komentare u kojima možemo podijeliti svoja razmišljanja.
- Sustavi pregleda, ocjenjivanja ili glasanja: Osim lajkova i komentara, mnoga web mjesta i aplikacije društvenih medija oslanjaju se na zajedničke napore zajednice da pregledaju, ocijene i glasaju za informacije koje znaju ili su koristili. Zamislite svoje omiljene stranice za kupnju ili stranice za recenzije filmova koje koriste ovu značajku društvenih medija.

Koja je razlika između društvenih medija i društvenih mreža
Kao što je ranije spomenuto, mnogi ljudi koriste pojmove društveni mediji i društveno umrežavanje naizmjenično kao da znače potpuno istu stvar. Iako je razlika suptilna, oni nisu isti. Društvene mreže potkategorija su društvenih medija.
Najlakši način da shvatite razliku između društvenih medija i društvenih mreža je da razmišljate o pojmovima mediji i mreža odvojeno. Mediji se odnose na informacije koje zapravo dijelite — bilo da se radi o poveznici na članak, videozapisu, animiranom GIF-u, PDF dokumentu, jednostavnom ažuriranju statusa ili bilo čemu drugom.
Mreža, s druge strane, ima veze s time tko je vaša publika i kakve odnose imate s njom. Vaša mreža može uključivati ljude kao što su prijatelji, rođaci, kolege, bilo tko iz vaše prošlosti, sadašnji kupci, mentori, pa čak i potpuni stranci.
Sigurno se preklapaju, zbog čega postaje zbunjujuće. Na primjer, možete dijeliti medije sa svojom društvenom mrežom kako biste skupili lajkove i komentare – oblik društvenog umrežavanja. Ali također možete samo glasati za vezu na Redditu, platformi društvenih medija, kako biste pomogli zajednici i dali svoje mišljenje o problemu bez ikakve namjere izgradnje odnosa s drugim korisnicima.
Još uvijek ste zbunjeni? Pokušajte razmišljati o društvenim mrežama kao o voću. Jabuke, banane, naranče, grožđe, bobičasto voće, dinje i ananas dio su šire kategorije voća na isti način na koji su društvene mreže, društvene vijesti, društvene oznake, wikiji, blogovi i privatne web poruke dio šire kategorije društvenih medija.

Jesu li tradicionalni mediji također društveni mediji
Tradicionalni mediji spomenuti su ranije u ovom članku samo da bi se prikazali širi primjeri medija, ali nemojte se zavaravati da mislite da su TV, radio i novine dio društvenih medija. Bar ne u potpunosti. Crta povučena između njih dvoje polako se smanjuje kako se svaki nastavlja razvijati.
Društveni mediji vam ne daju samo informacije, oni komuniciraju s vama dok vam daju te informacije. Ova interakcija može biti jednostavna poput traženja vaših komentara ili dopuštanja da glasate za članak, ili složena poput Flixsterove preporuke filmova na temelju ocjena drugih ljudi sa sličnim interesima.
Zamislite mainstream medije kao jednosmjernu ulicu u kojoj možete čitati novine ili slušati reportažu na televiziji, ali imate vrlo ograničenu mogućnost davanja mišljenja o tome. Društveni mediji su, s druge strane, dvosmjerna ulica koja vam također daje mogućnost komunikacije.
Jesu li blogovi dio društvenih medija
Copiblogger je prije nekoliko godina objavio zanimljiv članak, iznoseći argument da su blogovi doista društveni mediji, unatoč činjenici da ih ljudi ovih dana sami stavljaju u tu kategoriju. Zapravo, blogovi su jedan od najstarijih oblika društvenih medija koji su dominirali webom mnogo prije nego što smo se počeli družiti i pratiti sve na društvenim mrežama.
Ključne značajke koje blogove čine dijelom društvenih medija su njihovi korisnički računi, odjeljci s komentarima i mreže blogova. Tumblr, Medium, WordPress i Blogger samo su neki od primjera velikih blog platformi koje imaju vrlo aktivne mreže blogova zajednice.
Koji su neki od poznatih problema s društvenim medijima
Društveni mediji nisu samo zabava i igre s prijateljima, slavnim osobama kojima se divite i brendovima koje pratite. Postoje mnogi uobičajeni problemi koje većina velikih platformi društvenih medija nije u potpunosti riješila, unatoč svojim naporima da to učine.
- Spam: Društveni mediji olakšavaju pošiljateljima neželjene pošte – i stvarnim ljudima i botovima – bombardiranje drugih ljudi sadržajem. Ako imate račun na Twitteru, vjerojatno ste doživjeli nekoliko neželjenih praćenja ili interakcija. Isto tako, ako vodite WordPress blog, možda ste primili neželjeni komentar ili dva koje je uhvatio vaš filtar neželjene pošte.
- Cyber zlostavljanje/cyber uhođenje: Djeca i tinejdžeri posebno su osjetljivi na internetsko nasilje jer preuzimaju veći rizik kada je riječ o objavljivanju na društvenim mrežama. A sada kada se svi družimo putem svojih mobilnih uređaja, većina glavnih platformi dopušta dijeljenje naših lokacija, otvarajući vrata kibernetičkim uhodama da nas ciljaju.
- Manipulacija slikom o sebi: Ono što korisnik objavi o sebi na društvenim mrežama predstavlja samo mali dio njegovog života. Dok pratitelji mogu vidjeti nekoga tko je sretan i živ kroz njihove objave na društvenim mrežama na takav način da se osjećaju dosadno ili neprikladno u usporedbi s tim, istina je da korisnici imaju moć u potpunosti kontrolirati ono što rade, a ne emitiraju na društvenim mrežama. medija kako bi manipulirali vlastitom slikom o sebi.
- Previše informacija: Nije neobično imati više od 200 prijatelja na Facebooku ili pratiti više od 1000 Twitter računa. S toliko mnogo računa koje treba pratiti i toliko ljudi koji objavljuju novi sadržaj, gotovo je nemoguće pratiti.
- Lažne vijesti: Web stranice s lažnim vijestima promoviraju poveznice na vlastite potpuno lažne vijesti na društvenim mrežama kako bi privukle promet na njih. Mnogi korisnici nemaju pojma da su lažni.
- Privatnost/sigurnost: Mnoge platforme društvenih medija još uvijek budu hakirane s vremena na vrijeme unatoč dobrim sigurnosnim mjerama. Neki također ne nude sve opcije privatnosti koje su korisnicima potrebne da bi svoje podatke sačuvali privatnošću koliko žele.

Kakva je budućnost društvenih medija
Teško je bilo što točno predvidjeti, ali ako postoji jedna stvar za reći o budućnosti društvenih medija, ona će vjerojatno biti više personalizirana i manje bučna. Prekomjerno dijeljenje bit će manji problem, a filtriranje nebitnih informacija postat će sve jači trend.
Snapchat je platforma društvenih medija koja je doista na čelu evolucije društvenih medija. Umjesto da objavljujemo ažuriranja kako bi ih mogli vidjeti svi naši prijatelji i pratitelji, više koristimo Snapchat dok komuniciramo u stvarnom životu — s određenim ljudima samo u određeno vrijeme.
Druge velike društvene mreže poput Instagrama i Facebooka također su uzele inspiraciju iz Snapchata za svoju značajku priča, integrirajući gotovo identične značajke u vlastite platforme, tako da korisnici imaju priliku dijeliti brze fotografije ili kratke videozapise koji su dostupni samo za gledanje 24 sata .
Ako ništa drugo, društveni mediji će se vjerojatno više okrenuti kratkotrajnom dijeljenju radi bržeg, intimnijeg dijeljenja bez stresa objavljivanja nečega stotinama ili tisućama sljedbenika koji ostaju ondje osim ako se ručno ne izbrišu. Pritisak da se skupe tone lajkova i komentara na redovitim objavama na društvenim mrežama također igra ogroman čimbenik, sugerirajući da bi ležerniji oblici dijeljenja na društvenim mrežama, poput priča, mogli biti put budućnosti za društvene medije.
eportal.rs