Analitika je luksuz da kompanije bolje shvate svoje performanse i steknu bolji uvid svojih proizvoda, koje njihovi konkurenti nemaju. I upravo je to tema koju ćemo istražiti: Šta je Google analitika?
Blogeri koriste analitiku za mjerenje učinka svog bloga i tako saznaju više o svojim čitaocima. Znati ko su tvoji čitaoci, odakle dolaze, koji sadržaj najviše vole čitati neke su od bitnih stvari koje mogu pomoći blogerima da naprave strategiju.
Google Analytics jedan je od takvih alata za web analitiku koji pomaže blogerima u svemu što se tiče analitike podataka. Svjesnost analitike je presudna za donošenje odluka; da bi proizveli više prometa ili za planiranje rasta, moraš optimizovati svoja najbolje rezultirajuća područja.
Kao početnik usluge Google Analytics, tvoj prvi korak je pravljenje google računa. Ako već imaš Google račun koji koristiš u primarne svrhe, nastavi sa postavljanjem Google Analytics računa. Prijavi se na Google Analytics tako što ćeš unijeti osnovne podatake o svom blogu koje želiš da ovaj alat nadgleda. Nakon čega ćeš dobiti ID praćenja za svoj račun koji treba dodati na tvoje web mjesto.
Ovim si spreman/-na za početak i prikupljanje uvida u podatke.
Konfiguriraj postavke da započneš praćenje podataka. Odaberi kartice koje omogućuju opcije koju vrstu podataka tražiš.
Kartica svojstva ima razne mogućnosti, uključujući demografske podatke i izvješća o interesima, atribuciju veza, mjerne podatke korisnika itd.
Postavite strateške ciljeve
Stvaranje SMART ciljeva korak je prema postizanju željenog ishoda. Trebaš znati koja je svrha tvog bloga. Google Analytics ima mogućnost konfiguriranja vaših ciljeva u svojim postavkama. Možeš odabrati jedan od njihovih predložaka ciljeva ili prilagoditi i dodati svoj cilj.
Tvoji bi ciljevi mogli biti bilo šta, od privlačenja gledaoca, do zarade više prihoda ili od toga da se ljudi pretplate na tvoj bilten. Odjeljak ciljeva imat će više mogućnosti za odabir. Nije potrebno da ih sve namjestite. Odaberite one koji su najviše primjenjivi na tvom blogu i koji će ti pomoći u donošenju strateških odluka.
Analizirajte performanse bloga
Za blogere je izvješće o sadržaju mjesto gdje dobivaju najvažnije uvide. Podaci Google Analyticsa pomažu ti da saznaš više o svojoj publici i naučiš o svim dijelovima sadržaja.
Za savršenu analizu trebaš više faktora.
– Prikazi stranice: broj stranica koje čitatelji posjećuju na vašem blogu. Također možeš vidjeti postoji li ponovljena posjeta na blog.
– Prosječno vrijeme: vremensko razdoblje kada je korisnik bio aktivan na blogu i koliko se vremenski bavio/-la sadržajem.
– Izvor prometa: odakle dolazi tvoja publika. Otkriva izvore koji usmjeravaju posjet na tvoj blog.
– Stopa napuštanja početne stranice: dio posjetitelja koji napuste blog nakon pregleda jedne određene stranice.
– Vrijednost stranice: spominje se vjerodostojna vrijednost koju je određena stranica donijela postignutom cilju.
– Najgledaniji post: pokazuje kakav sadržaj čitatelji najviše vole. Čemu se raduju na tvom blogu. Pomaže u planiranju budućeg stvaranja sadržaja.
– SEO i poredak: Otkriva popularnost bloga. Provjerava postoje li preporuke i povratni linkovi. Izvještaj o ključnim riječima otkriva riječi koje korisnici koriste za dolazak na blog na Googleu.
-Pregled u stvarnom vremenu: Možeš provjeriti koliko ljudi i koji svi posjećuju tvoju stranicu u stvarnom vremenu. Možeš znati u koje vrijeme ili koji dan privlačiš više čitaoca.
– Izvještaj publike: sve o vašim čitateljima, uključujući demografske podatke, lokacije, interese, tehnološki alat koji se koristi za posjet bloga itd.
– Izvještaj društvenih medija: koliki je promet usmjeren na kanale društvenih medija. Također govori o posjetiteljima koji stupaju u interakciju „dijeljenje“ na društvenim mrežama(Share).
Stvori dashboard
Da bi pregledali izvješće za određeno razdoblje, možeš stvoriti prilagođenu dashboard na Google Analyticsu. Pomaže u uštedi vremena, jer nije potrebno posebno posjećivati svaki izvještaj ponaosob, ova značajka objedinjuje sve informacije.
Kad se navikneš, shvatit ćeš da su ove informacije zaista korisne u donošenju odluka za tvoj blog. Data Analytics pomaže uskladiti tvoje napore sa formom tvog bloga. Google Analytics odgovor je na sva tvoja pitanja o analitici podataka.
Nadamo se da ćeš pomoću gore spomenutih koraka izraditi strategiju i razviti svoj blog.